Назад в новини
19244

Як вибрати зарядний і пусковий пристрій для акумулятора автомобіля: яке авто ЗП купити

Якщо у вас є машина, тоді ви, напевно, вже встигли потрапити у ситуацію, коли під час тривалої поїздки так раптово і не вчасно сів акумулятор. Саме тому, кожному автолюбителю просто необхідно обзавестися надійним зарядним або навіть пуско–зарядним пристроєм для авто. 

У цій статті ви дізнаєтеся:

Який зарядний і пусковий пристрій вибрати для автомобільного акумулятора.

  • Як правильно вибрати гарний автомобільний ЗП для АКБ.
  • Всі характеристики зарядок різних видів.
  • Ціни, відгуки та де купити в Україні.

Як вибрати пуско–зарядний пристрій для автомобільного акумулятора

Зарядні пристрої

Коли потрібно застосовувати ЗП і ПЗП? Під час водіння машини, а особливо при тривалих поїздках, АКБ автоматично заряджається від генератора, але цього зазвичай виявляється недостатньо. Технічні фахівці рекомендують заряджати АКБ раз на три місяці, і обов'язково перед настання морозів.

Ситуації у яких потрібно зарядити акумулятор автомобіля:

  • Не чути звуку стартера, а відповідно, автомобіль не заводиться.
  • Автомобіль довгий час простоював.
  • Індикатор автомобіля сигналізує про розрядження акумулятора.

Читайте також: Як вибрати болгарку КШМ

Типи зарядних пристроїв для автомобільної АКБ

За принципом роботи пристрою прийнято розділяти на два типи:

Трансформаторні ЗП

Цей пристрій працює за принципом звичайного трансформатора, який має діодний випрямний міст, і призначений для стабільної подачі струму напругою в 12В.

Інверторні зарядні пристрої

Основною відмінністю імпульсних або інверторних моделей пристроїв для заряду і запуску акумулятора – заряд імпульсами, а не постійним струмом. Вони мають електроплату, яка дозволяє контролювати стабільний процес заряду – машинний акумулятор заряджається належним чином. До переваг імпульсних пристроїв можна віднести легку вагу, легкість в управлінні та компактні габарити.

Одним з головних параметрів поділу зарядних пристроїв на види є їх призначення:

  • Зарядні пристрої – оптимальний варіант, якщо батарея не розрядилася до "0", а просто час від часу її необхідно зарядити перед тим, як запустити двигун автомобіля.
  • Пусковий пристрій (той же бустер) відрізняється від ЗП, збільшеним у кілька разів зарядним струмом, що дозволяє відновити роботу повністю розрядженої батареї, але цього зазвичай недостатньо. Після "реанімування" АКБ вимагає зарядки, а генератор машини вже не в змозі допомогти, тому пропонуємо розглянути наступний тип.
  • Пуско-зарядний пристрій – універсальне рішення. Можна сказати, два в одному – допоможе швидко "оживити" виряджену АКБ і зарядити її до потрібного рівня.

Пропонуємо Вам, подивитися відео огляд лінійки ПЗП і ЗСУ українського виробника інструменту Dnipro–M.

Ви можете підібрати оптимальний варіант під свій акумулятор:

СВ–12S здатна зарядити акумулятор ємністю від 20 до 50 Ач і напругою 12 В або 24 В.

CB–16S – акумулятор ємністю від 45 до 120 Ач, і напругою – 12 або 24 V;

CB–18S – акумулятор ємністю до 140 Ач і напругою – 12/26 В;

СВ–20S – акумулятор ємністю до 80–160 Ач і напругою – 12 або 24 В

ПЗП–400 – акумулятор ємністю до 700 Ач і напругою 12/24 V

ПЗП–600 – акумулятор ємністю до 900 Ач і напругою 12/24 В

ПЗП–800 – акумулятор ємністю 75–1200 Ач і напругою 12/24 В

ПЗП–1000 – акумулятор ємністю 100–1800 Ач і напругою 12/24 В.

Читайте також: Як вибрати будівельний фен

Характеристики автомобільних акумуляторів

Автомобільні акумулятори мають різні параметри та бувають таких типів:

  • Сурм'янисті – даний тип АКБ вже давно застарів і застосовується в моделях старого виробництва. У складі їх пластин міститься близько 5% сурми, що сприяє їх зносостійкості. При сучасному виробництві відсоток даного хім.елемента значно менше. Такі акумулятори називаються «обслуговуються», адже при їх експлуатації потрібно постійно стежити за наявністю дистильованої води в банки, щоб пластини електродів не оголювалися. Їх робота при напрузі від 12 В подібна «закипання» електроліту.
  • Малосурм'янистих – пластини мають менше ніж 5% сурми, що дозволяє не так часто доливати воду, як цього вимагають сурм'янисті АКБ. Основна перевага такого типу – невеликий ступінь саморозряду при тривалому зберіганні.
  • Кальцієві Ca / Ca. – стали наступним рішенням щодо зменшення води в АКБ. Внаслідок використання кальцію в ґратах +/– електродів вдалося знизити опір всередині батареї, інтенсивність електролізу та електроліту, при цьому збільшити ККД і ємність. До недоліків можна віднести чутливість до сильного заряду і то, що після чотирьох зарядів дуже сильно знижується ємність АКБ.
  • Гібридні – зазвичай мають маркування Ca + або Ca / Sb. Позитивні решітки виготовляються з додаванням сурми, а негативні – кальцію. Вони поєднали у собі переваги трьох перерахованих вище типів акумуляторів. Гібридні АКБ більш стійкі до сильного заряду і до перепадів напруги.
  • AGM – або як їх називають в народі – гелієві. Для того, щоб вирішити питання безпечного використання батареї з хімічними речовинами, було прийнято рішення подати електроліт в пов'язаному вигляді. Таким чином, вдалося знизити плинність і осипання складу пластин. Для заряду даного типу акумулятора потрібно невеликий струм, адже він дуже чутливий. Потрібно підбирати ЗП з можливістю налаштування під певні завдання.
  • Лужні – у даному випадку, електролітом виступає луг. Зараз їх практично не використовують для автомобілів, вони більш прийнятні у виробництві локомотивів, навантажувачів, трамваїв і т.п. До плюсів можна віднести: не токсичність, стійкість до перезаряду, низький рівень саморозряду. Недоліки: низький рівень напруги, більш масштабні габарити, ціна більше ніж у кислотних.
  • Літій–іонні – переваги: ​​велика ємність і напруга, низький саморозряд. Мінуси: чутливість до мінусової температури, потужності недостатньо для використання в якості стартерних АКБ, чутливість до заряду.
  • Свинцево–кислотні АКБ – найпопулярніший тип на сьогодні. Вони здатні видавати великий струм і відрізняються більш високою потужністю, ніж у перерахованих вище видів. Їх можна використовувати як стартерни. Більш оптимального варіанту АКБ, поки ще не винайшли.

Ємність авто акб Ah і Wh

При покупці пристрою для зарядки або пуску варто звернути особливу увагу на таку технічну характеристику як ємність акумулятора, яка визначає час його роботи при різних навантаженнях. Важливо, щоб вона не перевищувала ємність, на яку розрахований автомобільний генератор, інакше батарея буде швидко сідати.

* Акумуляторна батарея, ємність якої становить 100 Ач здатна підтримувати харчування автомобіля під струмом 1А протягом 100 ч. Відповідно, 4 А – 25 год.

Ємність авто акб Ah і Wh

Читайте также: Как вибрати шуруповерт

Напруга автомобільних акумуляторів

Номінальна напруга автомобільного акумулятора становить близько 12 В, при цьому кожна банку батареї повинна видавати не менше 2 В. Якщо показники напруги в нормі, то її можна піддавати навантаженню. При спаді напруги акумулятор необхідно зарядити для стабільної роботи всієї системи машини.

Полярність автомобільної АКБ

В автомобільних акумуляторах є два типи полярності, яка відповідає за стабільність підключення до електромережі:

  • пряма – автомобілі вітчизняного виробництва.
  • зворотна – європейські моделі машин.

Для того, щоб визначити, яка полярність в акумулятора вашої машини, потрібно всього–на–всього повернути його корпус "обличчям" до себе і подивитися на розташування висновків (+/–).


Полярність автомобільної АКБ

Як правильно розрахувати струм для зарядки авто акумулятора

Щоб визначитись, якої моделі купувати ЗП або ПЗП потрібно розрахувати струм, який видає зарядний пристрій. Його краще підбирати виходячи з ємності автомобільного акумулятора – 0,1 хС (номінальна АКБ ємність). Таким чином, якщо ємність батареї становить 72 год, то оптимальним струмом зарядки буде не більше 7,2 А, або менше, але тоді варто врахувати, що і час самого заряду затягнеться.

Важливо: не варто заряджати батарею збільшеним струмом оскільки це може привести до завчасного зносу внутрішніх елементів (пластин), а відповідно, скоротити термін служби акумулятора.

Струм для запуску автомобільного акумулятора

Струм для запуску автомобільного акумулятора

Якщо машина працює на бензиновому двигуні, тоді радимо підбирати пропорції 1/1 ємності АКБ. Тут все просто: батареї з ємністю 120 Ач для запуску необхідна подача струму в 120 А. Але, якщо підбирати ПЗП до машини, двигун якої, працює від дизельного палива, то варто збільшити пропорцію струму 1: 1,5. Іншими словами, якщо ємність батареї дорівнює 100 Ач, то пусковий струм повинен бути 150 А.

При цьому всьому, струм варто завжди брати з невеликим запасом, а не точно за розрахунками, на випадки якщо батарея геть розряджена або на вулиці панує сильний мороз – у таких випадках АКБ вимагає більше струму для відновлення роботи.

Читайте также: Як вибрати повітряний компресор

Вибір системи контролю заряду автоакумулятора

Щоб точно визначити наскільки заряджений ваш акумулятор радимо купити спеціальний індикатор, який дозволяє контролювати рівень заряду. Він являє собою своєрідне цифрове табло і встановлюється зазвичай у салоні автомобіля. Є моделі індикаторів для батареї, які відображають також час і температуру в салоні машини, що роблять такий пристрій універсальним. Ціна варіюється 100–600 грн – залежить від функціонала.

Автоматичний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора

На ринку України зараз представлено безліч автоматичних моделей зарядних пристроїв для машини. Вони користуються своєю популярністю завдяки тому, що значно спрощують процес заряду акумулятора. Ви самі можете налаштувати подачу струму, напруги та час заряду (існують ЗП, яким можна задавати цілі алгоритми заряду). Включив, і вільний. Правда, вартість пристрою для автомат. заряду не дешева.

Скільки коштує прилад для запуску і підзарядки авто АКБ

Скільки коштує гарний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора і який вибрати? – найпопулярніше питання серед автомобілістів. Хочеться відзначити відразу, що однозначної відповіді немає. Адже ціна ЗП і ПЗП залежить від технічних характеристик, функціоналу і навіть від іміджу бренду. Чим більш "наворочений" прилад для зарядки акумулятора, тим більше піде грошей з вашого гаманця. Адже кожному покупцеві так хочеться, щоб його витрати були виправдані. На ринку ви можете зустріти моделі пристроїв як низької цінової категорії (від 500 грн), так і високою (від 11 тис. грн), тут важливо знайти оптимальне співвідношення "ціна–якість".

Зокрема, в асортименті Dnipro–M ви можете вибрати ЗП від 912 грн до 1 140 грн, а також пуско–зарядний пристрій, ціна якого варіюється від 3210 грн – 9 306.

Де купити гарний пуско–зарядний пристрій

Тепер, коли ми розглянули всі плюси та мінуси зарядних пристроїв, можете сміливо переходити до вибору оптимальної для вашої машини моделі. Купити зарядні або пуско–зарядні пристрої для свого автомобіля ви можете у нас в інтернет–магазині. При цьому ми надаємо безкоштовну доставку продукту Новою поштою в Київ, Одесу, Харків, Дніпро і в будь–яку іншу точку України. Також пропонуємо вам відвідати наші фірмові магазини. Ми гарантуємо, що продаж інструменту в них здійснюється за тією ж ціною, що і на офіційному сайті. Сподіваємося ця стаття була корисна для вас, далі вибір за вами.