Назад в новини
3349

Багі для ЗСУ: майстер показав, як створює всюдихід для захисників України

На Закарпатті створили військовий автомобіль-всюдихід. Завдяки високій швидкості, невеликій вазі та маневреності ця автівка може стати незамінним помічником українських спецпризначенців, які проводять блискавичні операції на передовій та в тилу ворога.

Ми вирушили до західної України, щоб на власні очі побачити, як будують перший закарпатський багі, та поспілкуватися з майстром.

Як створювали перший закарпатський багі

Перший закарпатський багі

Як все почалося

“Спочатку за власний кошт, а потім за зібрані волонтерами гроші ми почали закуповувати за кордоном легкові позашляховики, доводити їх до ладу та відправляти військовим. Згодом прийшло розуміння, що потрібні й більш легкі та маневрені автомобілі, – розповідає підприємець Юрій Купріянчук, який займається волонтерством та подав ідею створити всюдихід у місцевій автомайстерні. – Навесні вирішили зібрати багі: консультувалися з майстрами, які виготовляли спортивні авто, автомеханіками”.

Як створювали перший закарпатський багі

Коли ми прибули до майстерні, там вже завершували роботу над машиною

Як згадує Юрій, робота просувалася повільно. Але допоміг щасливий випадок – до команди доєднався молодий майстер, який завжди хотів будувати автомобілі. Це Максим Ладиженський. Йому 25, випускник Київського політеху.

Як створювали перший закарпатський багі

Максим розповідає, що завжди захоплювався створенням авто

“Я завжди мріяв бути автомобілебудівником, навчався на інженера. Раніше вже робив машини для дріфту. Коли навесні прийшов до цієї майстерні, то були лише намітки каркасу авто, його тільки-но почали зварювати. Я розробив механіку та взявся до роботи. Результат – перед очима, – каже Максим і показує машину. – Вирішив назвати її “VEDMIDЬ”, бо цей звір – символ Закарпаття”.

Як створювали перший закарпатський багі

Майстер зачищає деталь для амортизатора

Як створювали перший закарпатський багі

На що здатен "VEDMIDЬ"

“Цю автівку можна розігнати до 120 км/год по нерівній місцевості, а по відносно рівному полю навіть до 140 км/год. Підвіска працює так, що авто долає всі перепади рельєфу. Баку на 20 л вистачає на 200 км. Авто рухається на бензині”, – каже Максим.

Як створювали перший закарпатський багі

Щойно виготовлений елемент для стакана амортизатора

Маска, рукавички, фартук Dnipro-M

“Ми зробили “Ведмедю” жорсткий тест-драйв на танковому полігоні. Навіть на крутих пагорбах, у багні та глибоких канавах багі рухався зі швидкістю 90–100 км/год. Це авто важко перекинути, а вага його всього 700 кг, має потужний двигун”, – додає Юрій Купріянчук. 

У машини є ще одна суттєва перевага – її конструкція настільки проста й легка в обслуговуванні, що у разі поломки в польових умовах авто зможе відремонтувати навіть майстер, який має базові технічні навички.

Як створювали перший закарпатський багі

Сім разів відміряй...

Як створювали перший закарпатський багі

"Шпаргалка", щоб не заплутатись під час роботи

“Після тесту ми зробили ще кілька допрацювань, наприклад, збільшили хід зовнішнього шруса. Це дозволило убезпечити підвіску від можливих поломок через рух по складній місцевості. Тепер багі готовий до служби”, – розповідає Максим.

Перший закарпатський багі

Багі вже чекає на військових

Який багі наступний

Буде у “Ведмедя” й сестра – 4-місна “Ведмедиця”, над якою зараз працює майстер. “Ця автівка матиме більшу прохідність, хід підвіски та кліренс зроблю ще більшими, ніж у її попередника”, – ділиться планами Максим.

Використання болгарки Dnipro-M

Використання болгарки Dnipro-M

Максим працює над рамою для нового автомобіля

Поки майстер розповідає про майбутній багі, помічаємо, що в майстерні чимало інструментів. Максим каже, що під час роботи над авто найчастіше користується зварювалним апаратом, а під рукою завжди має кілька болгарок з різними кругами. І, звичайно, автомайстерню не уявити без наборів ключів, плоскогубців, кутників та інших ручних інструментів. Є й промислові інструменти, наприклад, вертикальний свердлильний верстат та промислова циркулярна пила.

Інструменти Dnipro-M

Інструменти Dnipro-M

Інструменти Dnipro-M

Ціна питання

Виготовити багі коштує близько 6000 євро. І це не враховуючи працю, тільки матеріали та деталі, які добираються дуже ретельно, розповідає Максим. Збирати такі суми допомагають волонтери.

Над “Ведмедем” майстер працював здебільшого сам. На розробку, експерименти та покращення конструкції пішло три місяці. Але якщо залучити більше людей та поставити виробництво на потік, то, на думку Максима, машину можна виготовити за місяць.

Як створювали перший закарпатський багі

Майстер каже, що вкладає душу у те, що робить

Перший закарпатський багі

"У своєму роді це унікальний автомобіль – не 2-місний багі, які є більш поширеними, а 5-місний. Має вантажну платформу, на якій можна перевозити зброю або транспортувати поранених. А ще швидкий та маневрений, не боїться складної місцевості й легко ремонтується.

Ми хотіли, щоб багі після майстерні потрапив туди, де найбільше зараз потрібен, – на передову до рук українських спецпризначенців, і одразу почав виконувати бойові задачі. Будемо на зв'язку з військовими, щоб дізнаватися, як машина проявить себе в реальних умовах, вносити покращення у наступні моделі багі, які виготовимо”, – підсумовує Максим Ладиженський.

“Ведмедя” вже передали підрозділу Сил Спеціальних Операцій "Азов". А майстер взявся до створення нової машини, яка допоможе українським військовим наближати нашу перемогу.