Як правильно вибрати автомобільний компресор?
Зміст:
Ручні або ножні насоси, що вимагають чималих зусиль для підкачки колеса, поступово відходять у минуле. Все більша кількість автолюбителів воліє робити вибір на користь електричних автокомпресорів.
Це компактний пристрій здійснює підкачування шини в автоматичному режимі, не вимагаючи фізичного втручання власника. Достатньо просто підключити його в мережу за допомогою прикурювача або безпосередньо до клем акумулятора, під'єднати шланг до «соска» на колесі, ввімкнути кнопку і компресор почне свою роботу.
Види компресорів для авто
Існує два типи автокомпресорів: поршневі і мембранні. Кожен з них має свої особливості.
Поршневий компресор
В даного різновиду накачування повітря здійснюється зворотно-поступальними рухами, за типом звичайного ручного насоса. У пристрій такого компресора входить вал і шатун. Саме на ці два елементи слід звертати особливу увагу під час вибору поршневих моделей.
У свою чергу, поршневі компресори діляться на два типи:
- Однопоршневі. Потужності таких пристроїв цілком достатньо для підкачки коліс діаметром до 16 дюймів.
- Двопоршневі. Мають велику потужність, що робить їх придатними для підкачки майже всіх діаметрів коліс. Такі моделі, як правило, працюють тихіше й оснащуються захистом від перевантажень. Швидкість накачування одного колеса в таких моделях вища, ніж в однопоршневих.
Мембранний компресор
Цей тип пристроїв має просту конструкцію і відрізняється легкістю в експлуатації. Нагнітання повітря в цьому випадку відбувається за рахунок коливань мембрани, яка, як правило, виготовляється з гуми. Це здешевлює заміну цього елемента в разі необхідності, що можна назвати перевагою такого пристрою.
Однак саме гумова мембрана може викликати складності під час його використання в холодну пору року. Адже за негативних температур цей матеріал втрачає еластичність.
Основні параметри при виборі компресора
Існує дві основних технічних характеристики, на які важливо звернути увагу при виборі компресора:
Варто зазначити, що показник продуктивності в паспорті різних моделей може виглядати по-різному. В імпортних виробах прийнято вказувати наповнення повітрям порожнистої ємності, в той час як у країнах СНД виробники компресорів для авто беруть до уваги те, що всередині колеса вже є певний тиск (близько 1,8 атмосфер). В цьому випадку під час накачування повітря виникає фізичний опір, що знижує насосний показник продуктивності.
- Продуктивність. Визначає скільки літрів повітря подає компресор за хвилину. Цей параметр вибирається залежно від розміру шин, які потрібно підкачувати. Для легкових автомобілів з діаметром колеса до 14 дюймів вистачить продуктивності близько 30 л/хв. Для джипів і позашляховиків рекомендованим значенням продуктивності стане не менш 50 літрів за хвилину.
Варто зазначити, що показник продуктивності в паспорті різних моделей може виглядати по-різному. В імпортних виробах прийнято вказувати наповнення повітрям порожнистої ємності, в той час як у країнах СНД виробники компресорів для авто беруть до уваги те, що всередині колеса вже є певний тиск (близько 1,8 атмосфер). В цьому випадку під час накачування повітря виникає фізичний опір, що знижує насосний показник продуктивності.
- Тиск. Максимальне значення цього показника досягає 8 атмосфер. Варто врахувати, що деякі китайські моделі можуть мати завідомо неправдиве значення в 20-25 атмосфер, що не може бути реальністю для портативного автомобільного компресора.
Цей різновид є підходящим варіантом для накачування коліс діаметром до 14 дюймів.
Іншими параметрами для вибору автокомпрессора є:
- Спосіб живлення. За цим параметром розрізняють два різновиди:
- Ті, які працюють від бортової мережі автомобіля. У цьому випадку вони можуть підключатися до прикурювача або безпосередньо до акумулятора за допомогою спеціальних затискачів клем. У першому випадку потужність компресора буде нижчою, ніж у другому. Однак цей нюанс є незначним у разі звичайного побутового використання.
- Ті, які працюють від власної вбудованої батареї. Такі пристрої, як правило, важче попереднього типу, але мають хороші робочі показники. Цей тип більшою мірою підходить для вантажних автомобілів.
- Вид манометра. Прилад, який показує реальний тиск у колесі, що накачується. Рекомендований тиск в кожному конкретному автомобілі вказується заводом виробником у техпаспорті, на двері водія або на внутрішній стороні кришки бака пального. Манометри бувають:
- Аналогові — оснащені стрілкою, яка рухається в колі подвійною числовою шкалою. Вона має два виміри (psi і бар).
- Цифрові — найбільш точний вид, на який не передається вібрація в процесі роботи. Одиниці виміру можна вибирати самостійно. Додатково можуть оснащуватися функцією «Автостоп», яка зупинить накачування шини у разі досягнення потрібного значення.
Додаткові опції
При виборі автомобільного компресора основними моментами є зручність і безпека під час роботи з ним. Тому під час вибору варто також дивитися на такі параметри:
- Режим викачування повітря. Ця функція дозволяє швидко спустити повітря з накачаного колеса, надувного човна і т.д.;
- Стравлюючий клапан. Дозволяє зробити колеса м'якше, якщо найближчим часом передбачається поїздка глинистою грунтовою дорогою замість твердого асфальту;
- Функція «Автостоп». Цей параметр вже згадувався вище. Така функція може бути присутня в моделях з цифровим манометром. Вона дозволяє зупинити накачування колеса у разі досягнення заздалегідь заданої величини тиску;
- Захист від перегріву;
- Набір додаткових адаптерів. Наприклад, ніпельна голка для надувного м'яча та інші;
- Вбудований ліхтар. Як правило, може працювати в декількох режимах: підсвічування, аварійне миготіння.
Також не зайвим буде вибирати компресор у комплекті з чохлом для його зберігання та транспортування. Він може оснащуватися ручкою для транспортування, кишенями для кабелів, аксесуарів і т.д.