Робота та налаштування карбюратора мотокоси
Щоб мотокоса працювала стабільно і довго, необхідно правильно її доглядати, обслуговувати і налаштовувати перед роботою. Це стосується не тільки зовнішніх елементів, а й важливих внутрішніх вузлів. Карбюратор бензотримера є одним з головних елементов приладу, завдяки якому паливна суміш готується перед тим, як потрапить в циліндр двигуна. Його коректна робота впливає на роботу всього інструменту та витрату пального, тому необхідно стежити за його справністю та своєчасно обслуговувати.
Нижче розглянемо особливості, принцип дії та як правильно відрегулювати карбюратор бензокоси.
Як влаштований карбюратор інструменту
Основні конструктивні деталі карбюратора:
- Міцний корпус із алюмінію захищає внутрішні елементи.
- Дифузор («сопло Вентурі»). Розташований у нижній частині корпусу, відповідає за подачу повітря у циліндр двигуна.
- Повітряна заслінка. Відповідає за регулювання повітря, що потрапляє в пристрій, а також безпеку холодного запуску двигуна.
- Імпульсний канал. Поєднує внутрішній простір картера двигуна з імпульсною камерою.
- Мембрана. Бере участь у підсмоктуванні пального. Воно потрапляє крізь штуцер, проходить через вбудовані клапани, сітчастий фільтр, голку, потім наповнює камеру, де розташована управляюча мембрана.
- Жиклери. Забезпечують дозування пального, яке подається до карбюратора.
Пристрій практично однаковий для більшості мотокіс.
Як правильно працює карбюратор
- Коли двигун запускається, відкривається повітряна заслінка. Від її положення залежить точна кількість повітря, що надходить у дифузор.
- Одночасно крізь жиклери проникає пальне із камери згоряння. Вони регулюють швидкість, з якою це відбувається. Після збагачення повітрям бензин розпорошується, у результаті утворюється повітряно-паливна суміш необхідної пропорції чи щільності.
- Потім вона потрапляє у циліндр двигуна.
Коли необхідне налаштування карбюратора на бензокосі
Стабільна робота карбюратора багато в чому залежить від його правильного налаштування. Регулювання необхідне у таких випадках:
- обкатка нового бензотримера, коли під час роботи було витрачено 4-5 л паливної суміші;
- часта зміна марки пального, що використовується для заправки;
- різкі зміни погоди;
- довільне відключення двигуна або повільний набір обертів;
- довільне викручування регулювальних гвинтів, викликане сильною вібрацією двигуна;
- різке збільшення витрати пального;
- збільшений об'єм відпрацьованих газів, що викидаються;
- тривалий простій мотокоси.
Самостійне регулювання карбюратора бензотримера
Перед тим, як відрегулювати карбюратор у мотокосі, необхідно переконатися, що інструмент повністю справний. Також перед налаштуванням необхідно очистити фільтри згідно з інструкцією, у разі необхідності очистити або замінити свічку запалювання.
Самостійне регулювання карбюратора проводиться регулювальними гвинтами обертів:
- холостих (Т);
- низьких (L);
- високих (Н).
Встановлювати необхідні параметри потрібно обертанням цих гвинтів.
Важливо. Перед тим, як налаштувати карбюратор на мотокосі, ознайомтеся з інструкцією з експлуатації, яка йшла в комплекті з інструментом. Певна модель може мати свої особливості регулювання. Зазвичай в інструкції описані необхідні кроки з налаштування.
Регулювання подачі пального
Необхідно знайти максимальні обороти на холостому ходу. Для цього не поспішаючи повертають (L) за годинниковою та проти годинникової стрілки. Як тільки максимальних оборотів буде досягнуто, гвинт необхідно повернути на пів оберту вліво.
Регулювання холостого ходу
Для цього потрібно по черзі повертати (T) у різні боки. При повороті за годинниковою стрілкою обороти збільшуються, а проти годинникової — зменшуються. Налаштовуйте до моменту поки котушка з ліскою або ніж не перестануть обертатися.
Налаштування максимальних обертів
Регулятор (Н) відповідає за збагачення паливної суміші повітрям під час роботи двигуна на високих оборотах, також потрібен для налаштування потужності двигуна та об'єму пального, що витрачається. Якщо закручувати регулятор, оберти збільшуватимуться, а якщо відкручувати — зменшуватися. Після досягнення максимальних обертів необхідно повернути гвинт (H) на пів оберту вліво.
Якщо ви не впевнені, що самостійно зможете виконати налаштування, на інструменті виявлені дефекти або він працює нестабільно, краще віддати його на діагностику в сервісний центр.