Назад в новини
7016

Що робити зі старими літаками? Киянин придумав ідею, яка в Україні не має аналогів

Вітаємо з Днем захисників та захисниць України! До свята ми хочемо розповісти історію про українців, які не бояться втілювати найсміливіші ідеї: старим цивільним та військовим літакам дарувати друге життя, перетворюючи їх на речі, які щодня оточуватимуть людей .

Андрій Сухін першим в Україні почав апсайклінг літаків

Андрій Сухін першим в Україні почав апсайклінг літаків

Уявіть собі, ви заходите до кімнати, а там... крило літака! І це не жарт, а ваш письмовий стіл! Або збираєтесь на ділові переговори в салоні пасажирського лайнера, який стоїть прямо посеред офісу. Ні, це не фантастика, а незвичайний підхід до оформлення просторів.

А83 — єдина в Україні студія, яка займається виготовленням меблів із корпусів та деталей повітряних суден. Ми познайомилися з її засновником Андрієм Сухіним та відвідали майстерню, де змогли побачити, як списані літаки стають оригінальними елементами інтер'єру.

Пристрасть, яка стала роботою

Андрій вчився на інженера авіації та космонавтики, проходив службу у ракетних військах ЗСУ. Проте життя склалося так, що тривалий час працював на підприємствах іншого профілю. Але любов до неба та літаків виявилася сильнішою.

Засновник студії А83 на борту старого літака

Засновник студії А83 на борту старого літака

«Десь років п’ять тому я захотів собі стіл, близький за духом та тематикою. Але знайти і придбати такого стола не вдалося. Тому зрозумів, що треба все робити самому. Рік шукав, де дістати частини літака. Підказали знайомі. Це був McDonnell Douglas MD-83, який утилізували, — розповідає Андрій. — Я купив 4 аварійних дверей. З одних виготовив собі стіл. А коли розмірковував, що робити з рештою, прийшла ідея заснувати майстерню. Ще рік пішов на оформлення концепції і у 2018 я нарешті відкрив студію А83. За задумом, це виготовлення брутальних меблів з частин літальних апаратів — літаків, ракет та гелікоптерів — для всіх поціновувачів авіації та людей, закоханих в небо. В Україні такого ще ніхто не робив».

студія А83

Назва А83 для Андрія символічна. «Під час Другої світової війни мій дід літав на бомбардувальнику Douglas A-20 Havoc. Звідси й перша літера. 83 — це номер моделі літака, запчастини якого я вперше купив», — пояснює засновник майстерні. 

студія А83

Де шукати старі літаки?

Андрій каже, що знаходити старі літаки непросто, адже потрібно, щоб авіакомпанія списала їх та утилізувала. «Зазвичай, від літака залишається тільки корпус, а прилади, меблі, які ще можуть служити на іншому борту, знімають. Все це розбирають дуже швидко, тому потрібно бути в курсі, де й що відбувається в авіагалузі. Також старі літаки продають на відкритих аукціонах. Але це справа недешева, тому ми беремо в них участь спільно з партнерами», — говорить засновник студії. 

Майстри погодились зробити тест інструментам Dnipro-M

Майстри погодились зробити тест інструментам Dnipro-M

Головне - бути відкритим до сміливих ідей

Головне - бути відкритим до сміливих ідей

Ідеї, що не мають аналогів

Більшість ідей з виготовлення незвичних елементів декору Андрій Сухін придумує сам, хоча каже, що часом замовники вже приходять з конкретними побажаннями, що і з якої деталі вони хотіли б отримати. А креативних рішень не бракує: це і столи та журнальні столики з двигунів, крил та дверей літака, і навіть світильники зі справжніх ракет. 

Журнальний стіл з обтікача двигуна від літака Як-40

Журнальний стіл з обтікача двигуна від літака Як-40

«Одна з наших робіт викликала неабиякий подив у американських колег. Ми взяли двигун військового літака, виготовлений на запорізькому заводі «Мотор Січ», розібрали до гвинтика — а це дуже ювелірна робота — розпиляли його вздовж осі, зібрали та виготовили ефектний стіл», — розказує Андрій.

Стіл із двигуна військового літака

Стіл із двигуна військового літака

У майстерні стоїть відновлений змішувач потоків реактивного двигуна, який стане місцем для вогнища. «Колись у двигуні літака, з якого зняли цю деталь, сталася пожежа, але, на щастя, судно вдало здійснило посадку. Тепер цей змішувач стане місцем для безпечного вогню — навколо багаття збиратимуться друзі», — каже засновник студії.

Змішувач потоків перетворився на місце для вогнища

Змішувач потоків перетворився на місце для вогнища

Стильний стіл з підсвіткою здивує кожного

Стильний стіл з підсвіткою здивує кожного

За таким столом політ фантазії гарантований

За таким столом політ фантазії гарантований

У дворі перед майстернею лежить носова частина McDonnell Douglas DC-9. Андрій розповідає, що з неї зроблять переговорну кімнату. Гарно оздоблений літак стоятиме прямісінько в офісі однієї з IT-компаній.

Цей літак перетвориться на переговорну кімнату для айтішників

Цей літак перетвориться на переговорну кімнату для айтішників

Також нам вдалося побачити, як з носової частини судна майстер виготовляв люстру: він якраз знімав покриття та шліфував деталь. Зазвичай в А83 використовують болгарки, полірувальні та ексцентрикові шліфувальні машини, шабельні пили. Ми запропонували майстрам випробувати в роботі нову акумуляторну та мережеву техніку Dnipro-M.

ексцентрикова шліфмашина Dnipro-M PE-50S

Майбутню люстру майстер готує за допомогою ексцентрикової шліфмашини Dnipro-M PE-50S

«Всі інструменти добре виконали роботу, для якої вони створені, не перегрівалися, тримати в руках було зручно, — ділиться спостереженнями Андрій. — Мережевими моделями ми працювали переважно всередині майстерні, а от акумуляторними було зручно щось робити у важкодоступних місцях корпуса літака, який знаходиться на вулиці. Акумуляторів надовго вистачало».

Атмосферна майстерня

Атмосферна майстерня

на фото - двері McDonnell Douglas DC-9

Майстри прагнуть зберегти та підкреслити цікаві деталі конструкцій (на фото - двері McDonnell Douglas DC-9)

Андрій зізнається, що експортувати готові вироби непросто, адже якщо в Україні якийсь двигун може вільно продаватися, то перетнути кордон з ним не вийде, якщо він, наприклад, стояв на військовому літаку. «Це деталь подвійного призначення і в нас ще немає досвіду, як правильно її експортувати. І до нас в Україні такого майже не робили, тому нема з ким порадитися», — пояснює майстер.

Полірувальна машина Dnipro-M PM-125CS в дії

Полірувальна машина Dnipro-M PM-125CS в дії

двигун

Цікаво, що виготовлять з цього величезного двигуна?

Акумуляторна шабельна пила Dnipro-M DRS-200

Акумуляторна шабельна пила Dnipro-M DRS-200 допомагає розрізати деталь на вулиці

«Літак — це завжди історія, — переконаний Андрій. — Історія льотчика, персоналу, який з літаком працював, сотні польотів. Ми завжди зберігаємо бортовий номер, модель, назву компанії та додаємо їх на всі роботи, щоб людина, яка отримає наш виріб, могла знайти в інтернеті та прочитати багато цікавого про судно. Тільки уявіть, ви п'єте каву за столом, який налітав 40-50 тисяч годин!» 

табличка з даними про літак

Майстри завжди зберігають табличку з даними про літак, адже це його історія

Студія А83

Час перетворювати старе на нове

Студія А83 вкотре довела, що стару техніку можна перетворити на щось нове. Dnipro-M також пропонує не тримати в себе старе обладнання (працюючу або зламану побутову техніку, електроінструмент), а принести його до салону майстерності та отримати знижку 20% на придбання нових електроінструментів (окрім акційних пропозицій). Акція діє до 17 жовтня включно.

Сьогодні це брухт, а завтра — креативний декор

Сьогодні це брухт, а завтра — креативний декор, який буде тішити око