Назад в новини
2885

Як правильно вибрати автомобільний компресор?

Зміст:

Ручні або ножні насоси, що вимагають чималих зусиль для підкачки колеса, поступово відходять у минуле. Все більша кількість автолюбителів воліє робити вибір на користь електричних автокомпресорів.

Це компактний пристрій здійснює підкачування шини в автоматичному режимі, не вимагаючи фізичного втручання власника. Достатньо просто підключити його в мережу за допомогою прикурювача або безпосередньо до клем акумулятора, під'єднати шланг до «соска» на колесі, ввімкнути кнопку і компресор почне свою роботу.

Види компресорів для авто

Існує два типи автокомпресорів: поршневі і мембранні. Кожен з них має свої особливості.

Поршневий компресор

В даного різновиду накачування повітря здійснюється зворотно-поступальними рухами, за типом звичайного ручного насоса. У пристрій такого компресора входить вал і шатун. Саме на ці два елементи слід звертати особливу увагу під час вибору поршневих моделей.

Схема поршневого компресора

У свою чергу, поршневі компресори діляться на два типи:

  • Однопоршневі. Потужності таких пристроїв цілком достатньо для підкачки коліс діаметром до 16 дюймів.

Однопоршневі компресори для авто

  • Двопоршневі. Мають велику потужність, що робить їх придатними для підкачки майже всіх діаметрів коліс. Такі моделі, як правило, працюють тихіше й оснащуються захистом від перевантажень. Швидкість накачування одного колеса в таких моделях вища, ніж в однопоршневих.

Двопоршневі компресори для авто

Мембранний компресор

Цей тип пристроїв має просту конструкцію і відрізняється легкістю в експлуатації. Нагнітання повітря в цьому випадку відбувається за рахунок коливань мембрани, яка, як правило, виготовляється з гуми. Це здешевлює заміну цього елемента в разі необхідності, що можна назвати перевагою такого пристрою.

Схема мембранного компресора

Однак саме гумова мембрана може викликати складності під час його використання в холодну пору року. Адже за негативних температур цей матеріал втрачає еластичність.

Основні параметри при виборі компресора

Існує дві основних технічних характеристики, на які важливо звернути увагу при виборі компресора:

Варто зазначити, що показник продуктивності в паспорті різних моделей може виглядати по-різному. В імпортних виробах прийнято вказувати наповнення повітрям порожнистої ємності, в той час як у країнах СНД виробники компресорів для авто беруть до уваги те, що всередині колеса вже є певний тиск (близько 1,8 атмосфер). В цьому випадку під час накачування повітря виникає фізичний опір, що знижує насосний показник продуктивності.

  1. Продуктивність. Визначає скільки літрів повітря подає компресор за хвилину. Цей параметр вибирається залежно від розміру шин, які потрібно підкачувати. Для легкових автомобілів з діаметром колеса до 14 дюймів вистачить продуктивності близько 30 л/хв. Для джипів і позашляховиків рекомендованим значенням продуктивності стане не менш 50 літрів за хвилину.

    Варто зазначити, що показник продуктивності в паспорті різних моделей може виглядати по-різному. В імпортних виробах прийнято вказувати наповнення повітрям порожнистої ємності, в той час як у країнах СНД виробники компресорів для авто беруть до уваги те, що всередині колеса вже є певний тиск (близько 1,8 атмосфер). В цьому випадку під час накачування повітря виникає фізичний опір, що знижує насосний показник продуктивності.

  2. Тиск. Максимальне значення цього показника досягає 8 атмосфер. Варто врахувати, що деякі китайські моделі можуть мати завідомо неправдиве значення в 20-25 атмосфер, що не може бути реальністю для портативного автомобільного компресора.

Цей різновид є підходящим варіантом для накачування коліс діаметром до 14 дюймів.

Іншими параметрами для вибору автокомпрессора є:

  1. Спосіб живлення. За цим параметром розрізняють два різновиди:
    • Ті, які працюють від бортової мережі автомобіля. У цьому випадку вони можуть підключатися до прикурювача або безпосередньо до акумулятора за допомогою спеціальних затискачів клем. У першому випадку потужність компресора буде нижчою, ніж у другому. Однак цей нюанс є незначним у разі звичайного побутового використання.
    • Ті, які працюють від власної вбудованої батареї. Такі пристрої, як правило, важче попереднього типу, але мають хороші робочі показники. Цей тип більшою мірою підходить для вантажних автомобілів.
  2. Вид манометра. Прилад, який показує реальний тиск у колесі, що накачується. Рекомендований тиск в кожному конкретному автомобілі вказується заводом виробником у техпаспорті, на двері водія або на внутрішній стороні кришки бака пального. Манометри бувають:
    • Аналогові — оснащені стрілкою, яка рухається в колі подвійною числовою шкалою. Вона має два виміри (psi і бар).
    • Цифрові — найбільш точний вид, на який не передається вібрація в процесі роботи. Одиниці виміру можна вибирати самостійно. Додатково можуть оснащуватися функцією «Автостоп», яка зупинить накачування шини у разі досягнення потрібного значення.

Як вибрати автомобільний компресор

Додаткові опції

При виборі автомобільного компресора основними моментами є зручність і безпека під час роботи з ним. Тому під час вибору варто також дивитися на такі параметри:

  • Режим викачування повітря. Ця функція дозволяє швидко спустити повітря з накачаного колеса, надувного човна і т.д.;
  • Стравлюючий клапан. Дозволяє зробити колеса м'якше, якщо найближчим часом передбачається поїздка глинистою грунтовою дорогою замість твердого асфальту;
  • Функція «Автостоп». Цей параметр вже згадувався вище. Така функція може бути присутня в моделях з цифровим манометром. Вона дозволяє зупинити накачування колеса у разі досягнення заздалегідь заданої величини тиску;
  • Захист від перегріву;
  • Набір додаткових адаптерів. Наприклад, ніпельна голка для надувного м'яча та інші;
  • Вбудований ліхтар. Як правило, може працювати в декількох режимах: підсвічування, аварійне миготіння.

Також не зайвим буде вибирати компресор у комплекті з чохлом для його зберігання та транспортування. Він може оснащуватися ручкою для транспортування, кишенями для кабелів, аксесуарів і т.д.